Purpose to the people! Maak impact met je statement

Purpose to the people! Maak impact met je statement
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 maanden geleden
Gepost in Ondernemen

Veel bedrijven worstelen met hun purpose. Hoe definieer je dit? En wat houdt het precies in? Het heeft geen nut om simpelweg je vroegere missie-statement om te dopen tot purpose. Het is namelijk echt iets anders en een duidelijke en doordachte purpose heeft veel impact. In dit artikel vertel ik je hoe je dit aanpakt, waarom het nodig is en geef ik je voorbeelden.

Management-goeroe Peter Drucker stelde een halve eeuw geleden al de vraag: “What business are you in?”. Vaak komt daarop een productgerelateerd antwoord. Bijvoorbeeld dat je typemachines of auto’s verkoopt. Maar typemachines en auto’s zijn geen business, want niemand heeft primair de behoefte aan die dingen.

Typemachines en auto’s zijn een tijdelijke technische oplossing. We willen communiceren (typemachine) of mobiel zijn (auto). Dat is dus het antwoord op de ‘What’-vraag. Tijd voor de ‘Why’-vraag: “Why are you in this business?”. Hier draait het om bij purpose.

Klik hier en lees het volledige artikel