Promotiemateriaal stimuleert verkopen en verhoogt klantloyaliteit

3 maanden geleden
Gepost in Gastblogs

De meeste ondernemers zetten promotiemateriaal in om de naamsbekendheid te verhogen en een stukje loyaliteit te verkrijgen bij relaties. Het promotiemateriaal is vaak niet duurder dan een euro en kan daarom gezien worden als een relatief goedkope manier van reclame maken. Bovendien is het een zeer effectieve manier van reclame maken, want je bereikt je doelgroep (meestal) ook echt in tegenstelling tot traditionele advertenties. Wat zijn populaire promotiematerialen onder ondernemers? We bespreken een aantal populaire promotiematerialen die breed inzetbaar zijn en voor vrijwel iedereen van toegevoegde waarde kunnen zijn.

1. Milieuvriendelijke tassen als vervanger van de plastic tasjes

Sinds enkele jaren is het voor winkels verboden om gratis plastic tasjes weg te geven bij een aankoop. Milieuvriendelijke tassen zijn het alternatief, zoals van tassen van gerecycled rPET materiaal of tassen van 100% katoen materiaal. Laat de tassen bedrukken met logo en geef deze gratis weg aan klanten. Op deze manier ben je niet alleen milieubewust bezig, maar laat je klanten ook reclame maken voor je onderneming. Zeker als zij deze tassen ook voor dagelijkse boodschappen gebruiken.

2. Mondkapjes met eigen logo

Vanwege het coronavirus zijn ook mondkapjes populair als promotiemateriaal. Ondernemers laten de mondkapjes bedrukken met logo en verspreiden deze onder het personeel, klanten en andere relaties. Deze mondkapjes worden bijvoorbeeld al uitgedeeld als men het kantoor, de winkel of andere openbare gelegenheid binnenkomt. Op deze manier verspreid men niet het virus, maar wel je naamsbekendheid.

3. Goedkope pennen laten bedrukken

Goedkope pennen met logo worden overal en nergens ingezet als promotiemateriaal. Ga maar eens na hoeveel pennen je thuis hebt liggen waarop een logo staat. Het zal je verbazen en vaak weet je niet eens waar ze vandaan komen. En dat is niet helemaal gek, want pennen zijn relatief goedkoop vergeleken met andere geschenken, terwijl het bereik erg groot is. Met pennen bedrukken sla je dus twee vliegen in één klap.

4. Diverse seizoensgebonden artikelen

Daarnaast zijn er veel seizoensgebonden artikelen die ingezet kunnen worden. In het voorjaar kun je denken aan zonnebrillen, in de zomer aan strandballen, in het najaar aan lippenbalsem en in de winter aan kerstballen en touchscreen handschoenen. Je kunt deze goedkope seizoensgebonden promotiematerialen laten bedrukken met een logo en uitdelen aan klanten.

Promotiematerialen zijn de juiste keuze

Met dit soort promotiematerialen zorg je voor een positieve herinnering aan je bedrijf, bereik je de doelgroep echt, verhoog je de naamsbekendheid van je bedrijf, verhoog je klantloyaliteit en maak je op een relatief goedkope manier reclame.