Organisaties moeten wervingsstrategieën herzien

Organisaties moeten wervingsstrategieën herzien
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
14 dagen geleden
Gepost in Ondernemen

Hoe zorgen werkgevers dat personeelstekorten binnen een bedrijf tijdig worden aangepakt? De traditionele aanpak - het werven van nieuwe werknemers - is in de meeste Europese landen, waaronder Nederland, nog steeds favoriet, zo blijkt uit een internationaal onderzoek van SD Worx. Steeds meer HR-afdelingen verruimen echter hun horizon. Door COVID-19 is smart workforce management, het inzetten van de juiste medewerkers met de juiste vaardigheden op de juiste tijd, nog actueler. Daarom moeten werkgevers nu de kans grijpen om hun wervingsstrategieën grondig te herzien.

De arbeidsmarkt heeft werkgevers de laatste tijd op de proef gesteld. De groeiende behoefte aan nieuwe (digitale) vaardigheden, de massale uitstroom van babyboomers én de wereldwijde pandemie zorgt ervoor dat bedrijven moeite hebben om het juiste talent te vinden.

Het werven van talent staat bovenaan
Zoals verwacht is het werven van talent de eerste keuze wanneer bedrijven hun personeelsbestand willen versterken. Meer dan de helft (52 procent) van de Nederlandse bedrijven richt zich op nieuwe vaste werknemers om tekorten aan vaardigheden op te lossen.

Klik hier en lees het volledige artikel