Onvergetelijke marketinglessen die ik leerde van de fatale fouten van bedrijven

Onvergetelijke marketinglessen die ik leerde van de fatale fouten van bedrijven
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 maanden geleden
Gepost in Marketing

Gerald Ratner kon begin jaren ’90 beschreven worden met één woord: succesvol. De ambitieuze Brit had in 6 jaar de juweliershandel van zijn vader uitgebouwd tot een miljardenimperium. Ratners Group telde maar liefst 2000 winkels in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Maar op 23 april 1991 veranderde dit binnen het tijdsbestek van enkele minuten. Waarom? Ratner maakte op een evenement ten overstaan van 6000 mensen een paar slecht gekozen grapjes.

Het resultaat was minder grappig: binnen enkele dagen daalde de waarde van zijn bedrijf met ruim een half miljard Britse ponden. Ratner verloor zijn baan.

Benieuwd welke grappen Ratner fataal werden? En wil je ontdekken welke andere marketinglessen we kunnen leren van de desastreuze fouten van ondernemers? Blijf dan lezen.

Klik hier en lees het volledige artikel