Online consument kiest webwinkel vanwege bezorgkosten en retourvoorwaarden

Online consument kiest webwinkel vanwege bezorgkosten en retourvoorwaarden
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Website

Consumenten maken de keuze voor een webwinkel vooral op basis van de bezorgkosten en retourvoorwaarden. Dat blijkt uit onderzoek van DirectResearch in opdracht van PostNL onder meer dan 1.000 consumenten.

De bezorgkosten zijn voor 38 procent van de consumenten een belangrijk selectiecriterium, gevolgd door de retourvoorwaarden (31 procent), bezorgtermijn (achttien procent) en de informatievoorziening (achttien procent).

Waarom komen consumenten terug bij een webwinkel?
Dezelfde criteria spelen ook een rol voor consumenten om terug te komen bij een webwinkel waar ze al eens iets besteld hebben:

Geen/lage bezorgkosten (belangrijk voor 41 procent van de consumenten)
Goede informatievoorziening (40 procent)
Gunstige retourvoorwaarden (39 procent)
De flexibiliteit van de bezorgopties (38 procent)
De bezorgtermijn (36 procent)

Een korte bezorgtermijn heeft de voorkeur, maar het merendeel (55 procent) van de consumenten vindt het geen probleem om langer te wachten op hun pakket, als de bezorgingkosten daardoor omlaaggaan.

Klik hier en lees het volledige artikel

Bron: www.briskmagazine.nl