Onderzoek: klantbeoordelingen en het aankoopgedrag van consumenten

Onderzoek: klantbeoordelingen en het aankoopgedrag van consumenten
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
21 dagen geleden
Gepost in Ondernemen

In het digitale tijdperk zijn nagenoeg alle bedrijven zichtbaar online. Ook al ben je zelf niet bezig met je online imago, consumenten delen hun ervaringen over jouw producten of diensten op forums, social media, reviewplatforms of blogs en bouwen zo jouw online reputatie op.

Uit onderzoek naar de invloed van klanten blijkt dat 50% van de consumenten hun aankoopbeslissing eerder op online klantbeoordelingen baseert dan op aanbevelingen van een deskundige. Jouw online reputatie is daarom van groot belang voor je merk en je omzet. De resultaten van het onderzoek, uitgevoerd door Capterra, zijn bedoeld om bedrijven bewuster te maken van het belang van online reputatiebeheer en het beheer van reviews en ratings. Er deden 220 deelnemers uit Nederland mee aan dit onderzoek.

Klik hier en lees het volledige artikel