Onderzoek: Goede communicatie is sleutel tot goed opdrachtgeverschap

Onderzoek: Goede communicatie is sleutel tot goed opdrachtgeverschap
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Ondernemen

Ook tarief, werksfeer en overeenkomst bepalend voor keuze opdrachtgever

AMSTERDAM – Al vier achtereenvolgende jaren staat een goede communicatie met stip op nummer één voor de zzp’er als het gaat om belangrijke kwaliteiten van een opdrachtgever. Maar liefst 90 procent geeft aan dat dit van belang is. Daarmee wordt dit nog steeds belangrijker bevonden dan aspecten als werksfeer (77%), tarief (80%) en overeenkomst (79%). Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer in opdracht van Between Staffing.


We hebben zzp’ers de afgelopen jaren gevraagd naar het belang dat zij hechten aan bepaalde aspecten bij een opdrachtgever tijdens een opdracht en/of project. Uit de resultaten blijkt dat een goede communicatie nog steeds veruit het belangrijkste wordt gevonden bij een opdrachtgever.

Marc Loo, commercieel directeur van Between Staffing, herkent dit: “De basis van een goede samenwerking is heldere communicatie door alle partijen. Ik voorzie dat dit de komende jaren nog belangrijker wordt. Ik ben ervan overtuigd dat je als opdrachtgever echt het verschil kunt maken richting een zzp’er door persoonlijk te zijn in je communicatie over de opdracht.”

Klik hier en lees verder