Met cross-sellaanbevelingen de online omzet verhogen [case]

Met cross-sellaanbevelingen de online omzet verhogen [case]
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Tips

Hoe haal je 20% meer online omzet zonder extra acquisitiekosten? Met goede cross-sellaanbevelingen realiseer je extra omzet en zorg je ervoor dat klanten niets vergeten zijn. Warmteservice (leverancier van installatiematerialen en sanitair) is net begonnen met datagedreven cross-sellaanbevelingen. Ik werkte namens SPARQUE aan het model. In deze case vertel ik over de stappen die we hebben genomen en leerervaringen.

Hogere orderwaarde is essentieel voor meer omzet

Hoe haal je 20% meer online omzet zonder extra acquisitiekosten? Je hebt dan eigenlijk maar twee knoppen om aan te draaien: conversie en orderwaarde. Het conversiepercentage verhogen is mogelijk. Artikelen kunnen beter vindbaar gemaakt worden. Of je trekt de bezoeker over de streep met het tonen van producten en promoties op de juiste plaatsen en momenten.

Met name in B2C wordt veel aandacht aan conversie gegeven. Maar in een B2B-omgeving blijven conversiepercentages erg constant. Als de verhouding informatie/transactie al verschuift, gaat conversie vaak zelfs omlaag. Er komen namelijk functies bij die tot veel meer sessies, maar niet veel meer nieuwe orders leiden. Denk aan het raadplegen van de bestelgeschiedenis, online documentatie of werken met calculatie en configuratoren.

Klik hier en lees het volledige artikel