Marketingtip: je eigen mondkapjes bedrukken

Marketingtip: je eigen mondkapjes bedrukken
10 dagen geleden
Gepost in Gastblogs

Het dragen van mondkapjes wordt steeds normaler. En dat is voor bedrijven eigenlijk heel positief. Want wist je dat een mondkapje ook een mooie marketingstunt kan zijn? In dit artikel leggen wij je uit waarom!

Van noodzaak naar fashion

De intrede van mondkapjes ging niet zonder slag of stoot. Maar het lijkt erop dat het dragen van een mondkapje steeds normaler wordt in onze samenleving. Hierdoor is er ook steeds meer vraag naar. Vooral omdat je elke dag een ander mondkapje moet dragen om jezelf te beschermen. In het begin waren er natuurlijk alleen wegwerp mondkapjes verkrijgbaar. Saaie onopvallende blauwe exemplaren met witte plastic touwtjes. Het was immers een moetje om de veiligheid te garanderen.

Maar dat is een paar maanden later wel anders. Het mondkapje is ‘here to stay en daarom zien bedrijven het als een kans om een leuk design te maken. Om die reden zijn er steeds meer fashionable mondkapjes te zien op straat. Zo zijn er allerlei mondkapjes met leuke printjes bijvoorbeeld, maar ook mooie effen kleuren die een simpele outfit interessant kunnen maken door er wat kleur aan toe te voegen. Hier kan je als bedrijf ook op inspelen. Zo kan je bijvoorbeeld je eigen logo laten bedrukken en deze cadeau geven aan je medewerkers. Door het dragen van mondkapjes door jouw medewerkers heb je een goeie manier van reclame maken! Maar de koude dagen komen er natuurlijk ook aan. De dikke winterjas kan weer van zolder gepakt worden en de bijbehorende accessoires zoals handschoenen en een sjaal. Lijkt het je leuker om je personeel een gepersonaliseerde muts te geven? Dat is ook mogelijk bij de mutsen van Maxilia.

Mondkapjes als trend

Als bedrijf biedt dit natuurlijk nieuwe (marketing) mogelijkheden. Waar een mondkapje eerst een saai medisch product was, is het nu een fashion item. Hoe opvallender en gekker, hoe sterker het statement dat wordt neergezet. Op de catwalk zien we grote luxe merken waaronder G-Star, Ralph Lauren en JBC met hun eigen exemplaar. En het is natuurlijk pas echt een trend als textielsuper Zeeman een exemplaar op de markt brengt.

Match met jouw bedrijf

Dus hoe zet je de mondkapjes in als marketing stunt? Denk hierbij wat meer out-of-the-box. Een panterprintje en het logo van jouw bedrijf is echt niet genoeg om de aandacht te trekken. Het moet voor klanten leuk genoeg zijn om als gratis reclameboodschap te dragen. Wat maakt jouw bedrijf anders en onderscheidend?

Wat dacht je bijvoorbeeld van een grappige quote met een knipoog naar jouw werkzaamheden? En als duurzaam bedrijf kan je natuurlijk gaan voor een mondkapje dat gemaakt wordt van gerecyclede materialen. Wat je ook kiest: het moet passen bij jouw bedrijf. Het heeft weinig zin om te gaan voor een leuke inhaker als het niet matcht met jouw organisatie. Vergeet niet om te kiezen voor een mondkapje waarvan de kwaliteit goed is. Je wilt niet dat jouw boodschap na een paar wasbeurten volledig vervaagd.