Kleur bekennen: draag je specialisme & identiteit uit

Kleur bekennen: draag je specialisme & identiteit uit
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
14 dagen geleden
Gepost in Ondernemen

Als je als onderneming zegt wat je doet, zeg je eigenlijk ook meteen wat je niet doet. En dat voelt een beetje ongemakkelijk voor veel ondernemers. Potentiële klanten kloppen op de deur, dus dan spelen we vaak op ‘safe’ en pretenderen we ‘alles’ te kunnen, in de hoop zo meer prospects te krijgen. Toch is dit niet de juiste strategie. Jezelf duidelijk positioneren als autoriteit en specialist binnen een specifieke marktniche is vaak een veel beter recept voor commercieel succes. Maar hoe doe je dat? In dit artikel werk ik de thema’s kleur bekennen en specialiseren uit aan de hand van een voorbeeld uit zakelijke e-commerce. Doe je voordeel met de onderstaande tips en inzichten.

Kleur bekennen

Een onderneming die alles kan, dat klinkt toch als dé droompartner waar iedereen direct mee in zee wil gaan? Toch werkt het in de praktijk nét wat anders. Het bedrijf dat alles kan bestaat namelijk niet. Elke onderneming heeft zijn sterktes en zwaktes. Zeker kleinere ondernemingen (mkb) kunnen nooit van alle markten thuis zijn. Daarvoor zijn het budget en personeelsbestand simpelweg te klein. En dat is helemaal niet erg. Juist de dingen die mkb-bedrijven wél goed kunnen, beheersen ze als bevlogen vakspecialisten ook echt onderscheidend goed. Dit erkennen en je sterke punten optimaal benutten heet kleur bekennen.

Klik hier en lees het volledige artikel