Klein bedrijf zonder marketeer? Zo ga je tóch met marketing aan de slag

Klein bedrijf zonder marketeer? Zo ga je tóch met marketing aan de slag
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
5 maanden geleden
Gepost in Marketing

Wat doe je als bedrijf wanneer je geen marketeer in dienst hebt of kunt nemen? Niet van je laten horen is geen optie. Je kunt prima een aantal marketingactiviteiten oppakken. Maar hoe bepaal je wat je dan wél aan marketing gaat doen? En hoe houd je het ook vol? Ik geef je graag wat suggesties.

Welke talenten heb je al in huis?

Bekijk voor je gaat bepalen welke marketingactiviteiten je gaat doen naar de talenten die jij en je collega’s al in huis hebben. Is er bijvoorbeeld iemand al van zichzelf best goed met tekst? Heel actief op social media? Of heel goed met video? Breng die talenten in kaart en kijk welke marketingactiviteiten daarbij passen en dus realistisch zijn om op te pakken. Als er niemand in de organisatie goed is met tekst, heeft het weinig zin om drie keer per week te willen bloggen.

Naast het in kaart brengen van de talenten, is het ook belangrijk om te bekijken hoeveel tijd je aan marketing kunt besteden. En kijk dan naar de tijd die je er echt iedere week aan kunt besteden, want continuïteit is erg belangrijk. Zo begin je met realistische doelen.

Klik hier en lees het volledige artikel