Klanten nodig? Vind gegarandeerd nieuwe klanten met deze zes marketingtools

Klanten nodig? Vind gegarandeerd nieuwe klanten met deze zes marketingtools

Klanten vinden is niet eenvoudig. Hoe krijg je jouw product of dienst onder de aandacht, terwijl de (zakelijke) consument wordt doodgegooid met advertenties en 'promoted posts'. Deze zes tools helpen je gegarandeerd een eind op weg.

1. Leadfeeder

Iedereen die komt rondsnuffelen op je website is voor jou natuurlijk een potentiële lead. Feit is echter dat maar 5 procent van de bezoekers zijn contactgegevens achterlaat. Beetje zonde toch van die overige 95 procent? Installeer daarom Leadfeeder. “Deze applicatie gaat net een stapje verder dan Google Analytics en identificeert bezoekers aan de hand van hun IP-adres”, vertelt Guus Verbeek van Saleshelden. “Je ziet zo niet alleen welk bedrijf je website heeft bezocht, ook wanneer dat gebeurde, hoe lang en welke zoekwoorden er worden gebruikt. Als je die informatie goed bestudeert, haal je daar altijd wel interessante koopsignalen uit.”

2. Reply.io

Natuurlijk kun je prospects individueel mailen, maar tijd is geld en ook jouw uren zijn beperkt. Soms is het handiger om via tools als Reply.io de ‘vangnetmethode’ toe te passen: in bulk e-mails en reacties versturen, die lijken alsof je ze handmatig getypt hebt. Op basis van slimme tracking weet het systeem precies welke mail er wanneer uit moet naar wie. Een beproefde methode, waar ook partijen als Wikipedia en The Web Summit gebruik van maken. Pro tip: vergeet voor een vleugje authenticiteit niet een ‘haastige spelfout’ in je automatische mail te plaatsen.

3. Hubspot Sales

Stel, je doet de klant een voorstel en stuurt hem daarover een mailtje. Dan is het wel zo handig als je weet hoe hij dat bericht leest en of hij de tekst überhaupt wel een keertje heeft bekeken. Daarvoor is er Hubspot Sales, een tool waarmee je pixels kunt zetten in de mail die je stuurt. “Zo zie ik in één oogopslag of mijn bericht is gelezen en hoe vaak, wat dan weer een graadmeter is voor interesse”, vertelt Martijn Harpe van Timm & Pimm. “Is een bericht gelezen, dan hoef ik daar geen mail achteraan te sturen. Maar als ik zie dat de tekst regelmatig wordt bekeken terwijl ik nog geen antwoord heb ontvangen, dan kan ik daar op inspelen.”

> Lees het volledige artikel met alle tips op Sprout.nl