Klantbeleving opnieuw uitvinden in een wereld van social distancing

Klantbeleving opnieuw uitvinden in een wereld van social distancing
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 maanden geleden
Gepost in Ondernemen

Tot voor kort kende vrijwel niemand de term ‘social distancing’, en halverwege 2020 kunt u geen krant openslaan die de term niet bevat. Social distancing is de verzamelnaam voor de preventieve maatregelen die overheden wereldwijd de bevolking opleggen in een poging het coronavirus te verslaan. Terwijl de nieuwe gewoontes van mensen met betrekking tot hun hygiëne, gezondheid en veiligheid erin slijten, terwijl ‘het nieuwe normaal’ vorm krijgt, zijn retailers en merken op zoek naar hun plek in de nieuwe samenleving.

De verwachtingen van klanten veranderen ook en retailers moeten de klantbeleving daarom aanpassen om relaties met hun klanten te behouden en groei te realiseren.
Klanten verleggen hun focus: ná COVID-19 hechten zij waarde aan andere aspecten van de winkelbeleving dan voorheen, en retailers moeten hun bedrijfsvoering daarop aanpassen. De parapluterm ‘customer experience’ is de som van alle mogelijke winkelbelevenissen samen. In antwoord op de anderhalvemetersamenleving zijn er aspecten bij de customer experience gekomen, waar men vóór de pandemie nooit aan gedacht heeft.

Klik hier en lees het volledige artikel