JongeHonden verrassen Red Bull

JongeHonden verrassen Red Bull
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
7 jaar geleden
Gepost in Media

Met kop en schouders staken twee koppels uit boven de vierentwintig deelnemers van de 24-uurs pitch van Stichting JongeHonden. Daniel Sumarna & Bryan Wolff en Judit Kun & Ramin Bahari kwamen beiden met een zeer creatief concept voor opdrachtgever Red Bull. Hun overwinning verzekert hen van deelname aan de Young Lions Competition in Cannes.

Op woensdag 16 mei hebben vierentwintig koppels zich 24 uur lang opgesloten om een indrukwekkende campagne te bedenken en te creëren voor opdrachtgever Red Bull. De jury bestaande uit Mervyn ten Dam, Tim Voors, Mischa Schreuder, Peter Hamelinck en de afgevaardigden van Red Bull gaven spontaan een ovatie na het zien van het concept ‘Red Bull Shirt Sounds’  en ‘Red Bull Crash Cans’. ‘Helemaal geweldig om te zien dat iemand dit in 24 uur kan realiseren. De winnende concepten zitten erg goed in elkaar en zijn briljant uitgewerkt. Beiden een dikke ja!’, zegt Laura Smit van Red Bull Nederland.

In principe zouden er drie winnende teams gekozen worden, maar het verschil in kwaliteit en uitwerking tussen de twee beste en de overige inzendingen was te groot. Stichting JongeHonden en de jury besloten om het derde koppel te selecteren op de prestaties door het jaar heen die verwerkt zijn in het portfolio. Op die manier worden de beste jonge talenten gekozen die Nederland mogen vertegenwoordigen. Winnaar Daniel Sumarna is overweldigd: ‘Ik had absoluut niet verwacht dat we zouden winnen. Ik dacht dat we nog wel een kans hadden op die derde plek op basis van ons portfolio, maar dit is echt een verrassing. We zijn super blij en moe.’

Ook winnares Judit Kun is totaal verrast: ‘ Dit is echt geweldig. Maar ook totaal onverwacht. We kijken er nu al naar uit om naar Cannes te gaan. We zijn op ons idee gekomen door samen te brainstormen, wat op te schrijven en in eens was het er. The big idea. Geslapen hebben we niet. Nou ja, een half uurtje misschien. Maar ik ben nu zo blij, dat ik in eens over mijn vermoeidheid heen ben.’

Vierentwintig koppels kwamen bepakt en bezakt van het pontje aan op de NDSM-werf in Amsterdam. De deelnemers aan de 24-uurs pitch werden meegenomen in de creatieve wereld van Red Bull. De doelstelling van de opdracht was om Red Bull het meest geliefde en meest besproken merk in het nightlife te maken. De enthousiaste JongeHonden hebben zich een dag lang gebogen op een origineel, verrassend en vooral eigenwijs idee hoe Red Bull de nightlife beleving kan claimen. Het resultaat was meer dan verrassend. De winnende projecten gaan de strijd aan om de wereldtitel voor junioren tijdens de Cannes Young Lions Competition.

Credits: MarketingTribune