Je visie die écht overkomt: waarom leiders inzetten op storytelling

Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
20 dagen geleden
Gepost in Ondernemen

Verhalen verbinden, kweken begrip en zorgen voor betrokkenheid. Geen wonder dat leiders naar storytelling grijpen voor het overbrengen van hun boodschap. Maar hoe vertel je een écht goed verhaal?

Ivo van der Mark, CEO bij Janssen de Jong Groep, stond laatst voor een groep van vijftig medewerkers. Hij vertelde over een project dat recent opgeleverd was. Een topproject – mooie plek, alles netjes opgeleverd. ‘Het enige wat miste was een trap, de voordeur en een paar sloten op de deur.’ Zouden zijn werknemers dat accepteren? Nee, klonk het uit de zaal. ‘Groot gelijk’, lacht Van der Mark. Hij wil met zijn bedrijf het meest klantvriendelijke bedrijf in de bouwsector te worden. ‘Dan is zo’n situatie natuurlijk een karikatuur, maar het geeft wel een voorzetje om met medewerkers te praten over hoe we projecten wèl zo goed mogelijk opleveren.’

Klik hier en lees het volledige artikel