Je klant ontevreden? Zo pak je dat aan

Je klant ontevreden? Zo pak je dat aan
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
5 dagen geleden
Gepost in Ondernemen

Vroeg of laat krijg je er een keer mee te maken: een klant die niet tevreden is met het werk dat je hebt geleverd. Welke rechten hebben je opdrachtgevers en hoe ga je zo goed mogelijk met zo’n situatie om?

Er zijn klanten die voortdurend klagen, anderen willen altijd net even meer dan afgesproken en dan is er nog een deel dat loopt te mokken over de prijs. Ontevreden klanten komen in vrijwel elk bedrijf voor. Want hoe goed je je best ook doet, iedereen tevreden houden is bijna niet mogelijk. Zeker als het om dienstverlening gaat, ontstaan er in Nederland vrijwel elke dag nieuwe conflicten met de geleverde prestatie als inzet.

Kom direct in actie

Een blije klant vertelt aan gemiddeld twee mensen over zijn ervaring. Een klant die ontevreden is bazuint dat veel vaker rond. Tot wel tien keer, zo is onderzocht. Neem daarom om te beginnen elke klant serieus. En zeker ook de klant die klaagt. Loop niet voor de problemen weg, maar ga zo snel mogelijk het gesprek aan.

Je eerste doel is het verzamelen van voldoende informatie. Vraag wat er in zijn ogen niet goed is gegaan, over welk specifiek aspect hij ontevreden is en waar het aan service heeft ontbroken. Tijdens dit gesprek is het vooral zaak om veel vragen te stellen en een oordeel zoveel mogelijk achterwege te laten.

Klik hier en lees het volledige artikel