Instagram Shopping: verkopen via product tagging

Instagram Shopping: verkopen via product tagging
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Tips

Dankzij de nieuwste update van Instagram kun je als bedrijf nu ook producten taggen in de feed. Geen links meer in de bio, want product tagging is dé uitkomst voor Instagram-shoppen! Maar hoe pak je dat nu het beste aan? 5 tips.

Product tagging op Instagram

Kort gezegd is product tagging het koppelen van producten aan content op socialkanalen, zoals Instagram. Het socialkanaal heeft deze functionaliteit gelanceerd om een seamless experience te creëren voor de gebruikers, van post tot aankoop. De gebruiker kan direct doorklikken naar het product in de webshop. Op deze manier hoeft hij de app niet te verlaten en is een aankoop doen sneller en makkelijker. De Instagram-gebruiker bezoekt dus eigenlijk de webshop binnen de app.

Bedrijven kunnen per post vijf producten in de foto taggen. Deze tags blijven onzichtbaar totdat een gebruiker op de foto klikt. Dan krijgt hij ook de prijs van het product te zien en kan de gebruiker doorklikken voor extra productinformatie. Hierna wordt hij doorgestuurd naar de webshop, waar het product direct te koop is. De gebruiker kan het product ook opslaan om nog even over de potentiële aankoop na te kunnen denken.

Klik hier en lees het volledige artikel