Information overload? Met deze 3 tips bereik je die overprikkelde klant wel

Information overload? Met deze 3 tips bereik je die overprikkelde klant wel
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
6 maanden geleden
Gepost in Ondernemen

De huidige consument wordt overstelpt met prikkels. Per dag bijvoorbeeld al met zo’n driehonderd reclame-uitingen en tachtig e-mails. Geen wonder dat je potentiële klant overprikkeld raakt. Wil je jouw boodschap laten aankomen dan zijn er een aantal punten waar je rekening mee moet houden.

We leven in een tijdperk waarin informatie 24 uur per dag op ons afgevuurd wordt. Als consument heb je op dagelijkse basis te maken met bijvoorbeeld e-mails, nieuwsbrieven, social media-posts, brievenbuspost, reclames op televisie, radio en langs de weg of telefonische verkoop. En die lijst gaat maar door.

Er zijn diverse onderzoeken die hebben ‘berekend’ met hoeveel commerciële uitingen de consument per dag geconfronteerd wordt. Zo zou een mens in de westerse maatschappij met zo’n 3.000 reclameboodschappen per dag te maken hebben, volgens een onderzoek van de Canadese anti-reclamegroep Adbusters in 2002. Maar een realistischere schatting lijkt die van Media Dynamics; deze Amerikaanse organisatie, die al tientallen jaren blootstelling aan reclame meer, komt uit op gemiddeld 247 reclameboodschappen per dag.

Klik hier en lees het volledige artikel