Influencers: niets is wat het lijkt

Influencers: niets is wat het lijkt
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 maanden geleden
Gepost in Media

Pas goed op als je influencers wilt inzetten voor je bedrijf, bedrog ligt op de loer, stelt marcom-expert Thijs van Dijk in zijn nieuwste column. Maar, schrijft hij ook, het wordt inmiddels gemakkelijker om bedriegers onder de influencers te ontmaskeren. En dus: een zevental tips.

Manipulatie en beïnvloeding van de consument zijn zo oud als de weg naar Rome. Anno 2019 heet dit influencer marketing. Vooral jongeren zien dit inmiddels als de weg naar rijkdom en eeuwige roem, het is immers een industrie die al jaren groeit als kool. Wat ooit begon met lollige filmpjes van hun dagelijkse bezigheden is uitgegroeid tot een miljoenenindustrie. Het is de grootste hype voorbij en een volwassen marketingtool geworden, ook voor veel ondernemers. Maar: daar lijkt verandering in te gaan komen.

Klik hier en lees het volledige artikel