Influencer marketing wel of niet? De drie belangrijkste overwegingen

Influencer marketing wel of niet? De drie belangrijkste overwegingen
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 maand geleden
Gepost in Marketing

Als digital marketeer, marketing manager of eigenaar wil je resultaten zien van je media inzet. Brand, traffic en sales resultaten. Neem je influencers dan wel of niet mee in je distributiestrategie?

Dit vroeg een klant ons deze week. Ze ontwikkelen net als velen de contentmarketingstrategie voor het aankomende jaar. Overweeg jij influencers? Lees waarom ze vaak afvallen bij andere merken en hoe je erachter komt of influencers wel voor je werken.

Definitie influencers

Bij veel van de merken waar Merel en ik voor hebben gewerkt hebben we gepraat of getest met influencers. En dan bedoel ik de micro, medium of grotere vloggers op YouTube en Instagram. Bloggers vallen vaak onder ‘branded content’. Slechts bij één van de merken werden influencers een onderdeel van de distributiestrategie.

Klik hier en lees het volledige artikel