Influencer marketing, dat kun je makkelijk zelf! [7-stappenplan]

Influencer marketing, dat kun je makkelijk zelf! [7-stappenplan]
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
11 maanden geleden
Gepost in Marketing

Bedrijven zijn vaak geneigd om influencer marketing uit te besteden, omdat ze bang zijn er te weinig kennis over te beschikken. Maar geloof me, iedereen kan dit. Uiteindelijk is het learning by doing. Om je alvast een handje te helpen zal ik mijn 7-delige stappenplan met je delen, zodat ook jij succesvol een campagne kunt runnen.

Stap 1. Stel een doel en kies het juiste kanaal

Elk socialmedia-kanaal heeft een eigen functie en een eigen doelgroep. Daarom is het van belang dat je eerst het doel in kaart brengt. Ik start altijd met de vraag “waarom”? Onderzoek waarom je nou precies wat wil bereiken met je campagne. Dat kunnen verschillende dingen zijn, zoals:

Naamsbekendheid generen. Ben je een nieuw merk? Dan is het vaak moeilijk om bekendheid te generen, omdat je nog geen grote klantenkring hebt. Relevante influencers kunnen daarbij goed helpen om jouw merk aan de man te brengen.

Interactie creëren. Via een banner of een ad kom je er niet achter wat jouw klant van je product of dienst vindt. Een influencer kan haar volgers vragen of ze jouw product mooi vinden en of ze het ook zouden kopen.

Een nieuw product lanceren. Door een influencer offline in te schakelen, bereik je een specifieke doelgroep bij je lancering. Zo komt de activatie bij de juiste groep mensen aan.

Klik hier en lees het volledige artikel