Humor in content is serious business

Humor in content is serious business
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 jaar geleden
Gepost in Marketing

De beste marketing voelt helemaal niet als marketing. Hoe kan het toch dat veel bedrijven nog erg terughoudend zijn om hun boodschap met humor te brengen? In dit artikel deel ik voorbeelden van het gebruik van humor in content. Wanneer werkt het wel en wanneer niet?

We hebben allemaal wel die ene vriend of kennis die áltijd grappig uit de hoek komt. Op een avond met deze persoon is hilariteit gegarandeerd. Het is iemand die iedere situatie weet te relativeren met een goede grap of briljante anekdote, die een soort natuurlijke flair heeft als het op de nuance en subtiliteit van humor aankomt. Maar hoe vind je het evenwicht tussen entertainment en je boodschap overbrengen op een manier die nog steeds bij je gekozen tone of voice past?

Uit het onderzoek Nielsen Global Survey of Trust in Advertising Q1 uit 2013, blijkt namelijk dat 46% van de mensen zichzelf herkent in real-life situaties. Maar dat 54% zich eerder aangesproken voelt door advertenties en content met humor. Dat is dus meer dan de helft van de consumenten!

Klik hier en lees het volledige artikel