Hollands glorie! Deze jonge ondernemers verkopen hun merken bij Hudson’s Bay

Hollands glorie! Deze jonge ondernemers verkopen hun merken bij Hudson’s Bay
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 jaar geleden
Gepost in Startups

Hudson’s Bay wordt een winkel met een oranje randje. Het Canadese warenhuis dat binnenkort zijn eerste winkel opent in Amsterdam heeft in zijn merkenbeleid voor een Hollandse koers gekozen.

Natuurlijk zijn er de internationaal befaamde merken als Chanel, Ralph Lauren en Adidas vertegenwoordigd, toch zien we ook een opvallend aantal Nederlandse merken hangen. Denk aan G-Star Raw, Denham en Scotch & Soda die de schappen zullen vullen.

Daarnaast zijn er een opvallend aantal kleinere merken in de keten te vinden straks. Vijftig procent van de vloer wordt mode, dertig procent beauty en twintig procent interieur.

Aan FashionUnited legde directeur Marketing en Inkoop Jacco van der Steen uit dat er 50 studioruimtes in de winkel komen – een soort pop-up stores – en dat op bijna iedere etage 20 tot 25 vierkante meter wordt vrijgemaakt voor opkomende merken. Het gaat hierbij niet alleen om modemerken, “het zou ook goed een cactusshop kunnen zijn”, fantaseerde de directeur Marketing en Inkoop.

Het aanbod merken zal regelmatig aangepast worden. Zo is is er ook een speciale collectie limited’s. Hiervoor heeft Hudson’s Bay Nederlandse ontwerpers benaderd om een ontwerp in gelimiteerde oplage te maken met de vijf kleuren van het Hudson’s Bay-logo.

Echte Hollandse glorie. Zo maakte ontwerpster Tess van Zalinge een lingeriesetje dat ook als badkleding te gebruiken is, geïnspireerd op de Volendamse klederdracht.

In een serie YouTube-video’s in ‘Hollandse’ setting – lees: hooibalen, geitjes en molens – vertellen de overige jonge Nederlandse ontwerpers over hun item. Onder hen Alexandra Frida, Edwin Oudshoorn, David Laport, Zoe Karssen, Fleur Goedendorp en Jordy van den Nieuwendijk.

Aan FashionUnited laat Van der Steen weten: “Vanaf het begin hebben we ons ingezet voor jong talent. Samenwerking met partners vinden wij heel belangrijk, belangrijker dan spullen verkopen. We willen jong talent een platform geven, zodat ze een kans krijgen tussen de gerenommeerde merken.”

Lees hier de kleinere merken die geen onderdeel zijn van de limited’s, maar verdienden wel een plek in het assortiment:

Bron: Businessinsider.nl