Hoe salesmedewerkers je klantrelatie kunnen beschadigen

Hoe salesmedewerkers je klantrelatie kunnen beschadigen
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 maanden geleden
Gepost in Ondernemen

Als 74 procent van de verkopers zegt de klant goed te kennen en slechts 22 procent van de klanten is het daarmee eens, dan is er iets grondig mis. Hoe til je klantcontact naar grote hoogte?

 

Salesmedewerkers spelen niet of onvoldoende in op de wensen van hun klanten, terwijl ze zelf geloven dat wel te doen. Dit blijkt uit onderzoek van HubSpot onder 210 verkopers en 412 klanten in Nederland. De verwachtingen van klanten komen niet overeen met de werkwijze van de verkopers, wat zorgt voor frictie. Erger nog: op de lange termijn kan dit het vertrouwen schaden in je merk of bedrijf.

Agressieve verkoop grote ergernis

Het zal niemand verbazen dat agressieve verkoop een grote ergernis is, getuige het feit dat 57 procent van de klanten klaagt dat ze te vaak benaderd worden. Precies hetzelfde percentage wil het liefst eerst een mailtje ontvangen, slechts 11 procent zit te wachten op telefonische verkoop. Toch klimt een kwart van de verkopers in de telefoon voor het eerste klantcontact.

Klik hier en lees het volledige artikel