Hoe optimaliseer je e-mail voor iedere ontvanger?

Hoe optimaliseer je e-mail voor iedere ontvanger?
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Tips

E-mailmarketing is nog altijd een van de betere kanalen als het gaat om return on investment. Volgens John Thies van Email on Acid levert iedere dollar uitgegeven aan e-mailmarketing 40 dollar op. The Radicati Group (pdf) verwacht dat tegen het einde van 2018 het wereldwijde mobiele e-mailgebruik de 2,2 miljard gebruikers zal overschrijden. Abonnees die zich inschrijven voor de nieuwsbrief zijn geïnteresseerd in wat de organisatie te bieden heeft. Het is daarom belangrijk dat de verzonden e-mail bij de ontvanger in de inbox terecht komt en dat de e-mail daarnaast goed te lezen is voor de ontvanger, ongeacht het apparaat. Maar hoe doe je dat?

 

Tijdens de DDMA Email Summit deelt John Thies tijdens zijn presentatie enkele tips hoe je e-mail optimaliseert voor iedere ontvanger. De Email Summit is een jaarlijks evenement voor e-mailspecialisten georganiseerd door de DDMA.

De inbox bereiken

Voor het afleveren van e-mails naar de inbox worden vaak 2 termen gebruikt: aflevering en afleverbaarheid. Aflevering is of de ontvanger de e-mail accepteert of niet. Afleverbaarheid is waar de e-mail uiteindelijk terecht komt als het is geaccepteerd. Bijvoorbeeld in de inbox, een spammap of een andere map. De e-mailmarketeer is zelf verantwoordelijk voor de plaatsing van de e-mail in de inbox. Er zijn veel technieken die je hierbij kunnen helpen, zoals SPF, DKIM en DMARC. Samen met de e-mailsoftwareleverancier en de IT-afdeling kunnen deze technische instellingen worden geregeld.

Klik hier en lees het volledige artikel