Hoe (on)trouw is de consument?

Hoe (on)trouw is de consument?
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
7 maanden geleden
Gepost in Ondernemen

Vergeleken met twee jaar geleden heeft de consument flink aan loyaliteit ingeboet. Er wordt bij meer verschillende winkels geshopt dan voorheen. Bovendien zit de consumententrouw bij de meeste retailcategorieën onder de 50 procent als je kijkt naar de waarschijnlijkheid dat ze zullen overstappen naar een andere aanbieder. Voor jou tien anderen, is het devies.

Dit blijkt uit het tweejaarlijkse onderzoek ‘The Unfaithful Consumer’ dat onder Britse consumenten is gehouden door Webloyalty UK. Belangrijkste constatering is dat de klant niet vergevingsgezind is als merken fouten maken in de ruimste zin van het woord. Het gaat dan bijvoorbeeld niet alleen om hoe vriendelijk je personeel is maar ook of je de juiste prijs biedt.

Reizigers zijn minst trouw

Door het grote aanbod waar de consument uit kan kiezen, maken ze minder gebruik van vaste adresjes. In de reissector is dit het beste merkbaar: 60,9 procent van de consumenten geeft aan vergeleken met vijf jaar geleden meer aanbieders te gebruiken voor het boeken van hun reizen. In kleding & schoenen is dat 60,1 procent. Ook voor aankopen op het gebied van home & deco, eten & boodschappen, health & beauty en elektronica kijkt en koopt de consument bij meer aanbieders.

Klik hier en lees het volledige artikel