Hoe haal je meer omzet uit je blog?

Hoe haal je meer omzet uit je blog?
2 jaar geleden
Gepost in Tips

Ben jij al bezig met zakelijk bloggen? Misschien heb je al gemerkt dat omzet niet vanzelf komt. Om omzet te bereiken zijn er marketinginspanningen nodig. In deze blog geven we tips hoe je meer omzet uit je blog kunt halen. Nog geen blog op jouw website? Dan leggen we jou eerst graag uit waarom bloggen belangrijk is voor jouw marketingmix.

Waarom bloggen belangrijk is


De weg naar online succes
Bloggen is onmisbaar in de wereld van contentmarketing. Contentmarketing richt zich op de weg voor online succes. Het is niet meer zo eenvoudig om online goed gevonden te worden en doelen te bereiken voor (online) ondernemers. Door content (zoals blogs) op een goede strategische manier in te zetten, zul je zien dat je online prestaties omhoog zullen schieten. Bloggen is hier een uiterst effectieve manier voor.

Beter vindbaar en meer relevante bezoekers
Je krijgt meer bezoekers op je website en de blog zelf trekt ook meer bezoekers aan. Deze bezoekers bekijken vaak ook andere interessante pagina’s van je website. Aantrekkelijke content zorgt ervoor dat bezoekers langer op je pagina blijven. Doordat je blogs relevant zijn, zijn je bezoekers ook daadwerkelijk geïnteresseerd. Veel bezoekers die doorklikken op jouw website en lang blijven op een pagina, maakt Google blij en dit merk je aan je positie in de zoekresultaten.

9 tips om meer omzet te halen uit je blog

Schrijf met een doel voor ogen. Om je doelen (zoals omzet) te bereiken, is het belangrijk dat je schrijft vanuit een strategie. Bekijk hier de aanpak van de contentstrategie van Contany.nl. Contany.nl is een online marketing bureau dat gespecialiseerd is in bloggen en alles dat met content te maken heeft.


Schrijf vanuit je doelgroep. Voordat je aan je blog begint, verdiep je je in de doelgroep: Wie zijn mijn lezers en wat vinden ze leuk? Door je lezer aan te spreken, zullen ze eerder je blog delen en overgaan tot actie.


Aantrekkelijke look and feel. De lezers bepalen in één oogopslag of ze je blog willen lezen of niet. Daarom is de look and feel ontzettend belangrijk. Denk aan aantrekkelijke kopjes, kleur en lay-out.


Persoonlijke uitstraling. Een persoonlijk gevoel creëren bij de doelgroep is belangrijk om ze welwillend te stemmen. Vertrouwen en een positief gevoel geven bij de doelgroep, geeft meer kans aankopen.


Producten highlighten. In jouw blog kun je producten of diensten van je onderneming verwerken en de lezer vertellen waarom ze voor jou moeten kiezen. Dit werkt beter dan loze marketing kreten, waarvan de consument er honderd per dag voorbij ziet komen.


Call-to-actions. Verwerk call-to-actions in je blog om de lezer aan te sporen tot actie. Voorbeelden van call-to-actions zijn ‘Meld je hier aan voor een gratis e-book’ of ‘Lees ook deze blog’.


Timing. Het is ontzettend belangrijk om op het juiste moment de juiste boodschap bij de juiste personen te delen. Waarschijnlijk is het logisch dat je beter overdag een bericht kunt plaatsen dan ‘s nachts. Maar weet je ook op welke dag en welk tijdstip precies het juiste moment is? Of hoe lang van te voren je het beste kunt starten om een event te promoten? Of hoeveel blogs je het beste per maand kunt plaatsen?


Promoot je blog. Vergeet niet om je blog onder de aandacht te brengen. Deel je blog op je kanalen. Het is interessanter voor de lezer om een blog op social media voorbij zien te komen die gedeeld is, het liefst nog door een bekende. Dit schept meer geloofwaardigheid.


Evalueer. Je kunt veel leren van je eigen ondervindingen en ervaringen uit de praktijk. Houd in de gaten wat wel en niet werkt, wat je beter kunt doen de volgende keer en of doelen zijn bereikt.


Als je begint met bloggen kun je niet gelijk meer omzet verwachten. Bloggen is een langetermijnproces. Na een tijdje te bloggen zul je zien dat er meer en meer bezoekers, conversie en omzet verschijnt. Wil je hulp bij het bloggen? Wij zijn gespecialiseerd in contentmarketing bieden ook een blogservice aan.