Hoe grappig is humor in marketing?

Hoe grappig is humor in marketing?
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
19 dagen geleden
Gepost in Marketing

Jaarlijks wordt 50 miljard dollar (Humor effectiveness in social video engagement) besteed aan grappig bedoelde reclames. Als ik leuke of goede commercials probeer te noemen, kom ik ook al snel uit op spotjes die we collectief grappig vonden: koeien die bommetjes doen in zwembaden, overspannen managers die op tafels springen en logistieke medewerkers die sms-fouten in hun dagelijks taalgebruik verwerken. Maar werkt humor wel zo goed?

We kennen de voorbeelden van mislukte inhakers en toch-niet-zo-grappige berichten (New York Pizza met de bloemkolen, zelfs in The Best Social Media slaat weleens de plank mis een tweet, een ongepaste inhaker op #MeToo). Wanneer werkt humor wel, en wanneer niet? Daarvoor moeten we eerst dieper in het fenomeen humor duiken.

Klik hier en lees het volledige artikel