Hoe AVG e-mailmarketing heeft gered

Hoe AVG e-mailmarketing heeft gered
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Marketing

De AVG zou de doodsteek zijn voor e-mailmarketing, zo vreesden veel marketeers. Die angst is onterecht gebleken. In de praktijk blijkt de privacywet relevanter, effectiever en rendabeler te zijn dan ooit, signaleert Shane Phair van Campaign Monitor. “Investeringen in AVG-compliancy zijn hun geld dubbel en dwars waard. Geloof me, de nieuwe privacywetgeving is goed voor e-mailmarketing. Ik durf zelfs te beweren dat de AVG de e-mailmarketing heeft gered!”

AVG stelt hoge eisen aan privacybescherming

De nieuwe privacyregels van de Europese Unie zijn ruim een halfjaar van kracht. De General Data Protection Regulation (GDPR) beschermt de gegevens van EU-burgers, ongeacht waar de data zijn opgeslagen. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), zoals de wetgeving in Nederland heet, stelt strikte eisen aan de bescherming van de veiligheid en privacy van persoonsgegevens.
Sinds 25 mei 2018 zijn organisaties verplicht effectieve maatregelen te treffen die waarborgen dat het toestemmingsproces van e-mailontvangers aan de nieuwe regels voldoet. De AVG geldt voor alle bedrijven, instellingen en personen die gegevens van EU-burgers verzamelen, verwerken, bewaren of uitwisselen.

Klik hier en lees het volledige artikel