Het gesprek aangaan met klanten op social media: 5 cases ter inspiratie

Het gesprek aangaan met klanten op social media: 5 cases ter inspiratie
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
4 jaar geleden
Gepost in Social Media

Social media engagement, van de term hebben we allemaal gehoord en iedereen is het er over eens dat het belangrijk is. Engagement op social media is zo waardevol doordat bedrijven direct de interactie aan kunnen gaan met hun klanten, naamsbekendheid kunnen opbouwen en uiteindelijk ook de verkopen kunnen stimuleren. Eerder verscheen op Marketingfacts al een stap-voor-stap-handleiding voor online engagement. Vandaag geef ik jullie 5 voorbeelden hoe je de engagement met je doelgroep aangaat en creëert.

Engagement op social media begint met het delen van content voor jouw doelgroep. Op het moment dat die content relevant genoeg is, wordt je doelgroep getriggerd om te reageren. Dat is wanneer het echte werk start. Hoe zorg je dan echt dat het gesprek tussen jou en de klant gaat plaatsvinden?

Lees hier verder