Heineken sponsort programma Johan Derksen

Heineken sponsort programma Johan Derksen
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
7 jaar geleden
Gepost in Media

Heineken Nederland en RTL Nederland gaan een intensief partnership aan op het gebied van sport- en publieksevenementen. Het betreft een langdurige samenwerking over een breed aantal programma’s. Vanaf het nieuwe voetbalseizoen verbindt Heinekenmerk Amstel haar naam aan het voetbalpraatprogramma Voetbal International.

Onder de noemer RTL Viert De Zomer starten de partners deze zomer vanaf 4 juni al met de RTL 4-programma’s VI Oranje, direct gevolgd door Tour du Jour en daarna De Spelen, dat live vanuit het Holland Heineken House in Londen wordt uitgezonden. Daarnaast verbindt Amstel, één van de biermerken van Nederlands‟ grootste bierbrouwer, met ingang van het nieuwe voetbalseizoen haar naam aan het RTL 7-programma Voetbal International.

Sport en bier
Hans Böhm, marketing directeur van Heinken Nederland, licht toe: “RTL en Heineken vinden elkaar op het snijvlak van sport en entertainment; op die momenten dat er naar sport wordt gekeken onder het genot van een lekker biertje. Maar natuurlijk ook als er sportprestaties gevierd kunnen worden, zoals in het Holland Heineken House.“ Ton Rozestraten, CCO RTL Nederland, reageert: “Sport verbindt, niet alleen Heineken Nederland en RTL, maar zeker ook Nederlanders onderling. Dat sentiment is de reden dat RTL zijn sportactiviteiten wil uitbreiden. We hebben de ideale partner gevonden. In deze deal worden media, entertainment en marketing verenigd en dat biedt ongekende mogelijkheden om de consument op nieuwe manieren te activeren.”

De foto komt van taatgen-fotografie.nl