Gratis online engagement meten

Gratis online engagement meten
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
6 jaar geleden
Gepost in Social Media

Afgelopen week heeft IQNOMY een gratis dienst gelanceerd waarmee bedrijven kunnen meten in welke mate bezoekers zich betrokken voelen bij hun merk. Online Engagement is volgens IQNOMY een belangrijke online succesfactor aangezien het een voorspellende waarde heeft. Als je bezoekers ‘engaged’ zijn, dan zullen ze een positieve merkbeleving hebben, vrienden van je producten en het merk op de hoogte stellen en vaker een aankoop doen.

Online Engagement is de mate van interactie van een bezoeker op een website, Facebook, Twitter etc. Hoe hoger de interactie hoe hoger de betrokkenheid van de klant. 'Daarom hebben wij IQNOMY EngageScore ontwikkelt. Het is een  realtime meetmethode die organisaties in staat stelt om op basis van consumeren, participeren en deelnemen de gemiddelde engagement van hun website- of webshop bezoekers realtime in beeld brengt. Daarnaast kunnen organisaties in de benchmark hun score vergelijken met die van andere binnen hun branche zodat zij gericht de betrokkenheid van hun bezoekers kunnen gaan verbeteren', aldus woordvoerder Madelaine van der Vorst 

Inmiddels doen er ruim 200 websites mee aan de IQNOMY EngageScore waaronder reisorganisaties, webshops en goede doelen.  De dienst is te vinden op de website.