Google AdWords vs. bloggen: wat is effectiever?

Google AdWords vs. bloggen: wat is effectiever?
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 jaar geleden
Gepost in Marketing

Aan de slag met Google AdWords of toch (meer) bloggen? Of kan het ook allebei? Het is een vraag die online marketingbureaus vaak horen. Waarmee boek je de beste resultaten? Het strategisch inzetten van Google AdWords en blogs kennen overeenkomsten en verschillen. Hieronder zet ik de voor- en nadelen ervan op een rij, zodat jij eenvoudig kunt bepalen welk marketingmiddel geschikt is voor jouw bedrijf!

Google AdWords

Voordelen Google AdWords

Het gebruik van Google AdWords biedt een aantal unieke voordelen. Hoe sterk of zwak je SEO ook is, het inzetten van Google AdWords garandeert een positie bovenaan de zoekresultaten. Zo kun je zelfs met de zoektermen van de concurrent boven de website van je concurrent komen te staan.

Dit is mogelijk doordat AdWords de betaalde resultaten boven organische resultaten plaatst. Als je concurrent organisch hoog scoort, maar geen Google AdWords inzet, kun je hier gebruik van maken. Kies de zoektermen waarop je concurrent hoog scoort en creëer hier een pakkende advertentie omheen. Een beetje sneaky, maar we zien het steeds vaker gebeuren.

Daarnaast biedt Google AdWords de mogelijkheid om advertentie-extensies in te zetten. Zo kun je bijvoorbeeld door een locatie-extensie je adres en kaartmarkering koppelen aan de advertentie of door sitelink-extensies extra pagina’s toevoegen aan je advertentie.

Klik hier en lees het volledige artikel