Geurmarketing in 2018: de stand van zaken

Geurmarketing in 2018: de stand van zaken
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 jaar geleden
Gepost in Marketing

Iedereen kent het voorbeeld van vers brood in de supermarkt om meer brood te verkopen, maar hoe kunt u als retailer geur nu het beste inzetten om de verkoop te stimuleren? ScentAir Benelux vertelt wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is met geur(marketing).

Geur werkt op meerdere niveaus:

- Een directe koppeling met de hersenen
- Oproepen van emoties
- Onbewust positief beïnvloeden
- Creëren van herinneringen

Een directe koppeling met de hersenen

De neus staat in direct contact met het deel van de hersenen dat emotie reguleert, het lymbisch systeem. De geur in een zaak wordt dan ook direct gekoppeld aan de beschikbare artikelen - of u dat nu wil of niet. Zonder twijfel impactvolle marketing.

Creëren van herinneringen

Geuren vergeet uiet. Dat verklaart waarom u weer in de keuken van uw ouderlijk huis kan staan op het moment dat u appeltaart ruikt. En soms overvallen wordt door de geur van een oude liefde. Op dezelfde manier wordt ook uw zaak onthouden door uw klanten. Koppel uw geur aan een goede herinnering en u bent al halverwege.

Klik hier en lees het volledige artikel