Gebruik begrijpelijke taal op je website

Gebruik begrijpelijke taal op je website
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
10 maanden geleden
Gepost in Website

Wat gebeurt er als iemand de teksten op je website niet begrijpt? Hij verliest zijn interesse. Hij wordt geen klant bij je. Zo loopt ook jouw bedrijf elke dag klanten mis.

In Nederland hebben 2,5 miljoen volwassenen moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Dat is bijna 1 op de 5 mensen. De één is na de lagere school meteen gaan werken en heeft nooit meer een boek gelezen. De ander is dyslectisch. Weer een ander woont pas een paar jaar in Nederland.

Als we een tekst schrijven, moeten we ons afvragen: wat interesseert onze lezers, wat willen zij weten? Dan gaan we schrijven. Dat doen we meestal in onze eigen woorden. Op ons eigen taalniveau. Dus hoe we zelf spreken, lezen en schrijven. We houden te weinig rekening met het taalniveau van onze lezers.

Klik hier en lees het volledige artikel