Ga voor vindbaarheid. Ga voor de nieuwe gTLD's

Ga voor vindbaarheid. Ga voor de nieuwe gTLD's
4 jaar geleden
Gepost in Gastblogs

Sinds kort zijn er nieuwe extensies beschikbaar, ook wel gTLD’s genaamd. Met de invoering van deze gTLD’s is het mogelijk om een domeinnaam én extensie te kiezen die beter passen bij je identiteit, bedrijf, merk, klanten en geografische ligging.

Met de invoering van de nieuwe extensies is het mogelijk om voor een meer relevante naam te kiezen, die helemaal op jouw bedrijf/sector of locatie is afgestemd. Deze gTLD’s dragen zelfs enigszins bij aan de vindbaarheid van je website. Zo is het is voor een bezoeker meteen duidelijk waar een website over gaat. Als een bezoeker op zoek is naar een fietsenwinkel en jouw website eindigt op .bike, dan is de kans groot dat de bezoeker doorklikt op jouw website, omdat hij erop vertrouwt dat dit een website is van een fietsenwinkel.

Daarnaast geeft Google ook steeds meer belang aan de geografische nabijheid van de online bezoeker en toont steeds vaker zoekresultaten in de buurt. Dit wil zeggen dat bovenaan vaak resultaten komen te staan die voor de bezoeker het gemakkelijkst zijn te bereiken. Dit resulteert erin dat als een internetgebruiker een Mercedes auto wilt kopen en dit zoekt vanuit zijn huis in Berlijn, er resultaten getoond worden die overeen komen met autobedrijven in Berlijn. Hier liggen dus kansen voor bedrijven. Als een Nederlands bedrijf auto’s wilt verkopen in Duitsland, dan zou hij hierop kunnen inspelen met zijn domeinnaam en extensie – bijvoorbeeld; angebot-autos.BERLIN.

De nieuwe gTLD’s bieden de domeinnaamhouder veel voordelen, die worden uitgesloten met extensies als .nl of .com. In een oogopslag kan het namelijk al duidelijk worden waar je website over gaat. De nieuwe extensies kunnen je vindbaarheid een boost geven! Toch zal het bij veel mensen nog wat omdenken vereisen. Ben je toch nieuwsgierig? Kijk dan voor de gTLD opties op http://www.domein-registreren.nl/nieuwe-gtlds.