Facebook neemt koopjesapp TagTile over

Facebook neemt koopjesapp TagTile over
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
8 jaar geleden
Gepost in Startups

Facebook groeit als kool nam eerder Instagram over en intussen is ook TagTile overgenomen. Het hoofdkwartier van de opkopers is gevestigd in het Californische Palo Alto, maar intussen zijn er ook een negentigtal werknemers die 1.300 kilometer noordelijker vanuit Seattle werken (foto hierboven). Zij kregen deze week een nieuwe werkplek.

Niet helemaal onlogisch. Als je denkt aan Amerikaanse technologiebedrijven dan denk je aan Sillicon Valley, de brede omgeving rond San Francisco waarbij ook Mountain View (thuisbasis van Google) en Palo Alto (Apple, Facebook) horen.

Overname van TagTile

De overname van TagTile zal waarschijnlijk worden gebruikt om het recent gelanceerde Facebook Offers te verbeteren. Hiermee biedt Facebook coupons en kortingen aan, zoals je ook bij Google Offers of Groupon kunt vinden. TagTile stuurt gebruikers dagelijkse koopjes en kortingsbonnen, maar je kunt er ook loyaltypunten mee verdienen.

Dit werkt op deze manier: als je 9 keer een kop koffie koopt, krijg je een gratis dessert. De winkel ‘stempelt’ bij elk bezoek de digitale stempelkaart af. Het vormt een mooie aanvulling op Facebook Offers, waarbij je bij de kassa de kortingsbon laat zien, via een app op je mobiele telefoon. Vervolgens krijg je een gratis drankje of een bepaalde korting. Op Android was TagTile nog geen doorslaand succes: het aantal downloads is tamelijk laag (nog geen 5.000. Maar nu het onderdeel uitmaakt van Facebook zien we de downloads opeens de lucht inschieten.

Downloaden: TagTile (gratis)