Expert zijn in jouw vakgebied

Expert zijn in jouw vakgebied
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 maanden geleden
Gepost in Tips

Hoe presenteer je jezelf in de markt?

Er zijn in Nederland inmiddels meer dan 1 miljoen zzp’ers. Er is dus altijd wel iemand die doet wat jij doet. Hoe zorg je ervoor dat je zichtbaar wordt in de markt? Dat kan door te laten zien dat jij een expert bent in jouw vakgebied. Klanten doen het liefst zaken met iemand die een expert is.

Ik noem altijd het volgende voorbeeld: als je last hebt van je schouder, ga je dan naar een algemeen arts of naar een arts die gespecialiseerd is in schouders? Waarschijnlijk kies je, net als iedereen, voor de laatst genoemde arts. Zo is dit ook met klanten.

Hoe kun jij jezelf als expert laten zien in de markt? Hieronder volgen 7 tips die je kunnen helpen om te bouwen aan je expert-status.

1. Focus op één of twee expertisegebieden

Zorg dat duidelijk is waar jouw expertise ligt en het liefst ook voor wie. Zo bouw je vertrouwen op bij je doelgroep: je kent ze en je weet wat ze nodig hebben.

2. Deel kennis over je vakgebied

Geef waardevolle informatie weg! Beantwoord vragen online die betrekking hebben op jouw vakgebied. Deel ook publicaties of artikelen van anderen. Het laat zien dat je met je vak bezig bent en alles op de voet volgt. Kortom: je creëert de expert-status.

Klik hier en lees het volledige artikel