Een website is nooit af, start met Evolutionary Site Redesign

Een website is nooit af, start met Evolutionary Site Redesign
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Website

Een paar jaar geleden vertelde een medestudent een horrorverhaal. Het bedrijf waar hij stage liep, een online veilingwebsite, had een compleet nieuwe website gelanceerd. Gevolg: een gigantische terugloop in conversies en omzet. Helaas konden ze niet meer terug naar de oude website, want die was verdwenen. En zo zijn er vele bedrijven die kiezen voor deze werkwijze. Ze lanceren om de zoveel jaar een geheel nieuwe website en verwachten dat dit tot een verbetering leidt. De praktijk laat echter zien dat hun conversieratio zodanig daalt dat het de grote investering niet waard is.

Bij grote ‘jongens’ zoals Facebook, YouTube en Amazon zie je dit nooit gebeuren. Waarom? Omdat ze constant aan hun website werken. Daarbij staat de gebruiker centraal en hanteren ze een datagedreven aanpak waarbij ze elke wijziging eerst uitgebreid testen, voordat deze wordt geïmplementeerd. Op deze manier weten ze zeker dat elke aanpassing die wordt doorgevoerd voor een meetbare verbetering zorgt.

In dit artikel leg ik je alles uit over deze aanpak, waarmee je langetermijnsucces kunt behalen én behouden. Daarnaast vertel ik je waarom je beter niet voor een compleet nieuwe website kunt gaan.

Klik hier en lees het volledige artikel