Een webshop starten in gezondheidsproducten, waar moet je opletten?

6 maanden geleden
Gepost in Gastblogs

Het starten van een webshop is een leuke en uitdagende uitdaging helemaal wanneer jij passie hebt voor gezondheid. Wanneer je dit combineert met de verkoop van gezondheidsproducten door middel van een webshop, dan moet je rekening houden met een aantal aandachtspunten:

‘Oplossingen’ bieden

Bij een webshop in elke andere branche is het van belang om een zogenoemde oplossing te bieden door middel van een product of dienst. Wanneer je gezondheidsproducten aanbiedt dan zitten hier echter bepaalde restricties aan vast. Je kan immers niet van alles in deze branche beweren. Wanneer je bijvoorbeeld een product levert voor een erectiestoornis en je biedt erectiepillen aan, dan mag je niet beweren dat deze erectiepillen daadwerkelijk een oplossing bieden voor een erectiestoornis. Een stoornis kan namelijk door verschillende mogelijkheden worden opgelost, vaak is het bijvoorbeeld een mentaal probleem of een ouderdomsprobleem. Ditzelfde geldt bijvoorbeeld voor vitamines voor gezondheid of het verkopen van mineralen.

Zorg voor jouw doelgroep

Wanneer je gezondheidsproducten aanbiedt is het van belang om letterlijk zorg te bieden aan jouw doelgroep. Dit vergt een andere benadering dan bijvoorbeeld het verkopen van tijdschriften of een ander puur commercieel product zonder ‘zorg’ gedachtegang. Zodra het namelijk bij klanten om de gezondheid gaat, moet je hier goed op inspelen en bijvoorbeeld op een vast tijdstip klaarstaan om vragen te beantwoorden. Op die manier weten klanten wanneer ze jou kunnen bereiken. Ook wanneer men niet tevreden is, of het product is niet naar wens, is het van belang om de klant zo goed mogelijk te helpen en een andere uitkomst te bieden.
Een andere manier om de doelgroep te ondersteunen is om relevante en informatieve content te plaatsen op de website. Zodoende zijn er al een hoop vragen en antwoorden gegeven en is de klant extra gerustgesteld. Dit werkt bevorderend voor het vertrouwen van de klant. Het vertrouwen is uiteindelijk de sleutel tot succes die je moet hebben wanneer je succesvol een webshop met gezondheidsproducten wilt aanbieden.