Een derde van de ondernemers bouwt geen bedrijfswebsite vanwege gebrek aan technische kennis

Een derde van de ondernemers bouwt geen bedrijfswebsite vanwege gebrek aan technische kennis
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Website

Meer dan een derde van de zzp’ers en mkb-bedrijven in Nederland (37 procent) die nog geen bedrijfswebsite heeft, denkt dat ze hiervoor te weinig technische kennis hebben.

Dit is een van de belangrijkste conclusies uit een onderzoek onder ruim 500 Nederlandse zzp’ers en mkb’ers in opdracht van Jimdo. 32 procent van de respondenten geeft aan dat het door een gebrek aan tijd komt dat ze geen website (laten) maken. Dit terwijl een website volgens 89 procent van de zzp’ers en mkb’ers met een website essentieel is voor het maken van een professionele indruk bij de doelgroep.

Gevonden worden
Uit het onderzoek blijkt verder dat 87 procent van de kleine ondernemers vindt dat een website noodzakelijk is om gevonden te worden. Niet voor niets geeft 94 procent van de zzp’ers en mkb’ers met een website aan dat vindbaarheid de belangrijkste reden is dat ze een website hebben. Andere redenen die in het onderzoek worden genoemd door respondenten met een website: het beschikbaar hebben van een bedrijfsprofiel (93 procent) en het presenteren van informatie en resultaten (92 procent).

Klik hier en lees het volledige artikel