Doen alsof je een fout maakt kan je omzet een boost geven

Doen alsof je een fout maakt kan je omzet een boost geven
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 maanden geleden
Gepost in Financieel

Succesvolle ondernemers zijn stuk voor stuk bevlogen leiders, die ervoor kiezen om hun omgeving persoonlijk en emotioneel te raken. En of dat dan met humor is, of met hun passie, of op welke andere wijze dan ook, dat doet er niet toe. Zolang de emotie die ze uitstralen maar authentiek is.

Toen de Rotterdamse groenteman Frans van de Polder zijn ramen opnieuw had laten beschilderen, liep het storm in zijn winkel. Niet met klanten, maar vooral met buurtbewoners die hem erop wezen dat de schilder een grote fout gemaakt had. Het raam droeg pontificaal het opschrift: Schoenen en Fruit. “Nee”, antwoordde Frans telkens laconiek, “we verkopen nu ook schoenen.” En inderdaad, tussen de appels en de citroenen stonden vanaf dat moment ook designerschoenen.

“Die man is goed gek”, hoor je wel eens zeggen wanneer Frans in de buurt is en dat is misschien niet eens zo ver naast de waarheid. Het hangt er maar van af hoe je het bekijkt. Op zich drijft hij een doorsnee verszaak in een doorsnee Rotterdamse wijk. Maar met stunts als de hoogste fruitmand ter wereld en een groentelogo van Feyenoord op de stoep voor het stadhuis haalt hij om de haverklap de media. Klanten komen van heinde en verre. Zijn geheim? Zichzelf zijn.

Klik hier en lees het volledige artikel