Dit kun jij leren van de marketingstrategie van Zara & H&M

Dit kun jij leren van de marketingstrategie van Zara & H&M
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
9 dagen geleden
Gepost in Marketing

Winkelketens richten hun pijlen op nieuwe formules. Achter hippe nieuwkomers in de winkelstraten zoals Oysho, Arket en Distrikt Nørrebro gaan de moederbedrijven schuil van gevestigde namen als Zara, H&M en The Sting.

Hadden modebedrijven Zara, H&M en The Sting tien jaar geleden samen een krappe 130 winkels in Nederland, inmiddels zijn dat er bijna 300. Van drie bekende winkelformules breidden ze uit naar meer dan twintig verschillende namen, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau voor winkelvastgoed Locatus.

Winkelformules
De Nederlandse moderetailer The Sting timmert aan de weg met de winkelformules Costes, Cotton Club en Distrikt Nørrebro. Het Zweedse H&M opende onlangs in Amsterdam het eerste filiaal van alweer het zesde winkelconcept, Arket, nadat het de afgelopen jaren in de winkelstraten terrein veroverde met Weekday, Monki, Cos en &OtherStories.

Klik hier en lees het volledige artikel