Dit kun je leren van de 10 populairste Nederlanders

Dit kun je leren van de 10 populairste Nederlanders
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 jaar geleden
Gepost in Media

André van Duin, Chantal Janzen en Guus Meeuwis zijn de meest gewaardeerde cultuurmakers van ons land. Dat blijkt uit een recente merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Wat maakt deze bn’ers zo populair en wat kun je er als ondernemer van leren?

Volgens merkadviseur Hendrik Beerda is het -net als voor de bn’ers in de cultuursector- voor bedrijven belangrijk om een sterk merk te hebben. “Of je het nou over meubelgigant Ikea of over een meubelmaker hebt. Een goede naam en reputatie is van groot belang”, zegt hij. De manier waarop je inhoud geeft aan het merk is voor ieder bedrijf anders. “Voor het ene bedrijf kan het werken om briefjes in de brievenbussen in de buurt te doen. Een ander merk moet wereldwijd op televisie komen om resultaat te bereiken.”

Top-10 van cultuurmakers met de sterkste reputatie in 2018 (+ positie in 2016).

(1) André van Duin
(8) Chantal Janzen
(2) Guus Meeuwis
(7) André Rieu
(4) Marco Borsato
(5) Ilse DeLange
(14)Carice van Houten
(19)Jochem Myjer
(12)Jeroen Krabbé
(15)Armin van Buuren

Klik hier en lees het volledige artikel