Dit is waarom startups niet doorbreken in andere markten

Dit is waarom startups niet doorbreken in andere markten
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
5 jaar geleden
Gepost in Young Startup Nieuws

Zijn wij allemaal hetzelfde?

De afgelopen paar jaar heb ik meerdere startups geholpen in Europa als growthhacker, met als doel om de Amerikaanse markt voor hen open te breken. Ongeacht waar de startup vandaan kwam, of het nu West of Oost-Europa was, vrijwel niemand van hen snapte dat er fundamentele verschillen waren tussen zij zelf en de consumenten in de markt die zij wilden betreden.

Dit verbaasde mij al genoeg, maar vaak dachten startup CEO’s dat hun internet gebruik representatief is voor de gemiddelde internet gebruiker. Wereldwijd.

Het is zelden een goed idee om jezelf als stereotiep te zien wanneer je een product of bedrijf wil laten groeien. Een veiligere optie is om data en analytics te gebruiken. Zeker wanneer je nieuwe markten betreedt.

Diversiteit moet je vieren

De Europese Unie had ooit een soortgelijk perspectief als de eerder genoemde startups. Zij wilden Europa verenigen en zelfs een Europese cultuur creëren. Totdat ze er achter kwamen, dat dit niet mogelijk was, en later dus de Europese diversiteit gingen vieren.

Lees hier meer.