Dit is de slimme strategie van prijsvechters in de luchtvaartbranche

Dit is de slimme strategie van prijsvechters in de luchtvaartbranche
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Ondernemen

Prijsvechters zijn de snelste groeiers in de luchtvaartbranche. Ze beloven je voor zes tientjes naar New York te vliegen en veroveren een steeds groter marktaandeel. de Volkskrant legt uit hoe ze dat doen.

Er zijn dus toch meer zekerheden in het leven dan de dood en de belastingen. Iedere reiziger die deze zomerse weken naar Spanje, Italië of Griekenland vliegt, kan er gif op innemen dat zijn of haar buurman in Alicante, Amalfi en Agios Prokopios een andere prijs heeft betaald voor zijn vliegticket dan hij. Met dank aan de Ryanairs, Easyjets en Norwegians van deze wereld.

Dat zijn de budgetmaatschappijen die de reiziger hebben geleerd dat de prijs van zijn vliegticket slechts de kosten dekt van wat nodig is om hem van A naar B te krijgen. Alle 'bijkomstigheden' kosten bij deze aanbieders extra, van een ticket op papier tot het glaasje water aan boord. Het is een lucratief bedrijfsmodel. Easyjet en Norwegian halen al rond 20 procent van hun omzet uit zulke 'bijkomstige inkomsten' en rivaal Ryanair liefst 28 procent.

Klik hier en lees het volledige artikel