Digitale klantenservice: 3 redenen waarom het fout gaat & hoe je dat oplost

Digitale klantenservice: 3 redenen waarom het fout gaat & hoe je dat oplost
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Social Media

Klantenservice gaat steeds vaker via digitale kanalen. Alleen is het hebben en inrichten van deze kanalen niet voldoende om klanten ook daadwerkelijk een goede service te bieden. Wat is belangrijk om te weten voordat je eraan begint? Welke impact kan digital service hebben en hoe ga je daarmee om? Je leest het in dit artikel.

Vooral een marketingmanager in een relatief klein bedrijf zal zich kunnen herkennen in het volgende: de wil om digitale kanalen te ontwikkelen bestaat. Er is content genoeg dus hij slaat aan het posten. “Gaaf, we krijgen volgers… Maar hé, er is ons twee dagen geleden al een vraag gesteld. Heeft iemand die beantwoord? Hoe moeten we hiermee omgaan? Wat doen andere merken eigenlijk?”. Daarnaast blijken klanten vooral actief in de avonden, en juist in de avonden is er geen personeel beschikbaar om vragen af te handelen en de interactie met klanten aan te gaan.

Maar ook in grote organisaties met meerdere merken gebeurt het. De verschillende merken hebben allemaal een andere uitstraling op social media en dragen zelf de verantwoordelijkheid om deze kanalen te ontwikkelen. Een marketingmanager van één van die merken start met de beste intenties een pagina op Facebook (of ander platform). Er is alleen geen duidelijkheid over wat te doen met de klantvragen en de mankracht ontbreekt om iemand hier permanent voor in te zetten.

Klik hier en lees het volledige artikel