Deze offline promotie strategie brengt jouw onderneming naar de top

Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 maanden geleden
Gepost in Gastblogs

Met een offline strategie kan in deze moderne tijd alsnog veel behaald worden. In vergelijking met online heb je niet het voordeel van concreet meten van de effecten van een offline strategie. Je hebt echter wel het voordeel dat offline fysiek is, tastbaar is en meer zichtbaar is. Online kan het lastig zijn om tussen de grote hoeveelheid prikkels voor de potentiële klant naar voren te komen. Met de volgende bedrukte drukwerk producten heb jij een stapje voor op je online concurrenten.

Budgetvriendelijke bedrukte ronde stickers
Als je net begint als startende onderneming, ken je nog weinig exposure. Bouw bekendheid op door bedrukte ronde stickers te verspreiden. Ronde stickers zijn goed te gebruiken zowel in groot als klein formaat. Kleinere ronde stickers kunnen – met toestemming – beplakt worden in het openbaar vervoer of op openbare plekken zoals bij uitgaansgelegenheden. Deze strategie wordt vaak aangehouden door retail winkels of alternatieve start ups. Met de bedrukking van kleine stickers wordt nadruk gegeven puur op het bedrijf zelf, belangrijke evenementen, contact informatie of locatiegegevens. Als je grotere ronde stickers gebruikt kan je deze transparant maken en tegen ramen aanplakken. Evenementen kunnen dan zowel naar klanten binnen als buiten worden gecommuniceerd. Grote ronde stickers met bedrukking kunnen ook buiten worden geplakt door outdoor gebruik te kiezen tijdens het keuzeproces. Zo worden stickers niet gelijk lelijk als er een beetje regen valt.

Flyers met bedrukking voor een boost in exposure
Nadat je klein bent begonnen door gebruik te maken van bedrukte ronde stickers, is het interessant om te gaan flyeren. Gebruik flyers om klanten naar een fysieke winkel locatie te laten komen. Dit kan bijvoorbeeld gedaan worden met behulp van een tijdelijke korting, een speciale openingsevenement, een kennismakings mogelijkheid of de lancering van nieuwe producten. Creëer een helder ontwerp voor bedrukking. Maak daarna ook gebruik van een duidelijke call-to-action. Een flyer is namelijk vrij klein dus hou de informatie kort en duidelijk. Kies ervoor om bedrukte flyers in huisstijl te houden of gebruik kleuren die toepasselijk zijn voor bepaalde evenementen zoals Kerstmis. Professioneel overkomen met flyers bedrukken? Maak gebruik van een speciale afwerking. Denk hierbij aan een glanzende zijkanten. Ook kan je een wat dikker papier gebruiken die wat zwaarder in de hand voelt. Dit straalt kwaliteit uit.

Posters voor nadruk ondernemingsmissie
Maak gebruik van bedrukte posters door deze op te hangen op locaties bij waar potentiële klanten veel komen. Denk hierbij aan andere winkels die bijvoorbeeld aanvullende producten verkopen in verhouding tot een eigen assortiment. Promoot jij bijvoorbeeld een festival? Creëer bedrukte posters die nadruk leggen op het type festival. Hang deze posters op bij bijvoorbeeld terrasjes of bij kledingwinkels die bedoeld zijn voor dezelfde doelgroep van je festival. Met bedrukte posters kan je ook nadruk leggen op je eigen huisstijl, op je slogan of tagline, andere evenementen of marketing- en sales acties.

Unieke visitekaartjes met bedrukking
Visitekaartjes creëren de eerste indruk van jouw onderneming bij een potentiële klant. Daarentegen krijgt jouw potentiële klant tijdens beurzen tientallen dezelfde type visitekaartjes. Je moet onderscheidend zijn, zeker met visitekaartjes. Kies ervoor om je visitekaartjes te bedrukken op een specifieke papiersoort. Is maatschappelijk verantwoord ondernemen een belangrijke doelstelling voor jou? Maak dan gebruik van bijvoorbeeld milieuvriendelijk papier, gemaakt van onder andere samengeperst resthout of papierpulp. Wil je een luxe indruk geven? Kies dan voor een dikker papiersoort dat zwaarder aanvoelt in de hand. Bovendien kan je kiezen voor een foliedruk, zelfs in goud of zilver. Gecombineerd met een reliëfdruk kan de logo van jouw onderneming voelbaar worden gemaakt op bedrukte visitekaartjes. Een onderscheidend kaartjes is belangrijk voor het acquireren van nieuwe klanten.

Bron: Jelissa Hessels van Internet Marketing Bureau Seeders