Denk ook aan de zakelijke telefonie bij een startende onderneming

9 maanden geleden
Gepost in Gastblogs

Het starten van een onderneming is voor velen een droom, maar slechts voor een aantal mensen weggelegd. Iemand zonder ondernemersbloed zal minder snel slagen dan iemand die het bedrijven van business wel in de vingers heeft. Er komt namelijk heel wat kijken bij het opzetten van een eigen bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan het regelen van kantoorruimte, het vinden van de juiste kantoorartikelen en alle administratieve werkzaamheden. Maar ook kleine dingen zoals het regelen van zakelijke telefonie is vaak een factor dat door startende ondernemers wordt vergeten. Want waarom is bijvoorbeeld zakelijke telefonie zo belangrijk?

Bereikbaar zijn voor klanten

Met zakelijke telefonie wordt het mogelijk gemaakt om bereikbaar te zijn voor klanten, want zonder deze klanten komt er geen geld binnen. En zonder geld kan een organisatie ook niet groeien. Vandaar dat de communicatie met klanten een belangrijk onderdeel is van een bedrijf. Daarbij is het goed om over te na te denken hoe deze zakelijke communicatie plaatsvindt. Veelal gebeurt misschien via de mail, maar soms is communicatie per telefoon nog wel beter. Gebeurt dit middels een vaste telefoon die standaard aanwezig is? Of gaat dit gewoon met de eigen smartphone? Belangrijk is dat hier goed over wordt nagedacht zodat klanten altijd de onderneming kunnen bereiken.

Apart zakelijk toestel

Veel ondernemers zitten in dubio of ze dan een apart zakelijk toestel moeten aanschaffen of niet. Enerzijds kan dit een vaste lijn zijn die altijd op kantoor aanwezig is. Anderzijds kan dit ook door middel van een aparte smartphone. Het voordeel van een smartphone is dat deze overal mee naartoe kan worden genomen. Hierbij is het toestel niet plaatsgebonden, maar kunnen klanten het bedrijf ook bereiken buiten kantoortijden.

Dual Sim

Een andere manier is om wel gebruik te maken van de eigen smartphone, maar door middel van een aparte simkaart zakelijk en privé te scheiden. Dit kan bijvoorbeeld door een dual simkaart aan te schaffen en in het toestel te stoppen. De telefoon krijgt dan als het ware twee nummers waardoor een ondernemer niet privé wordt lastiggevallen voor zakelijke vraagstukken. Steeds vaker maken onderneming van deze techniek gebruik zodat ze dan maar één smartphone hebben.

Zakelijke telefoonabonnementen

Mocht er worden gekozen om de eigen smartphone als zakelijk toestel te gebruiken, is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een apart abonnement af te sluiten. Het voordeel van zakelijke telefoonabonnementen is dat deze aftrekbaar zijn bij de belasting en er uiteindelijk een deel van dat bedrag terugkomt. Tevens blijft het gebruik tussen zakelijk en privé ook gescheiden doordat er een apart mobiel abonnement wordt afgesloten.

Bron: https://www.prepaidsimkaarten.nl/