De stappen die je dient te ondernemen voor een geslaagd bedrijfsevenement

De stappen die je dient te ondernemen voor een geslaagd bedrijfsevenement
2 maanden geleden
Gepost in Gastblogs

Na de oprichting van je startup breekt er een spannende periode aan! De eerste klanten moeten worden aangetrokken, het aantal bezoekers op je website moet worden verhoogd, enzovoorts. Wanneer je deze fase doorstaan hebt, kun je dit vieren tijdens een geslaagd bedrijfsevenement. Nodig je vaste klanten, je medewerkers en bijvoorbeeld investeerders uit om op deze eerste periode van succes te toosten! Op deze manier blijven medewerkers gemotiveerd, om zich ook in de komende maanden volledig in te zetten. Daarbij is het altijd leuk om een feestje te vieren met je startup. In dit artikel gaan we in op de manieren om een bedrijfsevenement te organiseren. Welke zaken mogen hierbij niet ontbreken? Hoe zorg je dat iedere bezoeker zich op zijn of haar gemak voelt? Enzovoorts.

Zorg voor een geschikte locatie bij een bedrijfsfeest

Allereerst is het bij de organisatie van een bedrijfsfeest belangrijk om naar een geschikte locatie te zoeken. Kies je voor een bedrijfsfeest binnen je eigen bedrijfspand, of wijk je uit naar een andere locatie? Dit hangt vanzelfsprekend samen met de ruimte die je hebt, het aantal bezoekers dat je verwacht en het seizoen waarin het feest georganiseerd wordt. Tijdens een zomer kan het bijvoorbeeld leuk zijn om het feest in de open lucht te organiseren. Zorg er in dit geval wel voor, dat je ook voorbereid bent op minder mooi weer. Ook in de zomer kan het immers regenen.

Er zijn verschillende aanbieders van tenten, die goed van pas komen wanneer je een feest organiseert in de open lucht. Bekijk hier een voorbeeld van zo’n aanbieder. Naast tenten kun je vaak ook verschillende andere attributen huren. Denk bijvoorbeeld aan statafels voor in de tenten, verwarmingselementen voor als je het feest in de avond viert, enzovoorts. Zo hoef je hier zelf niet in te investeren.

Hapjes en drankjes voor tijdens het evenement

Naast de tenten mogen ook de hapjes en drankjes niet op het evenement ontbreken. Er zijn verschillende cateringbedrijven, die je deze hapjes en drankjes kunnen bieden. Zo hoef je deze zelf niet te maken! Het cateringbedrijf kan de hapjes en drankjes op grote tafels voor je zetten, of ze uitdelen tijdens het bedrijfsevenement. Dit is net wat chiquer, dan wanneer gasten de hapjes zelf moeten halen.

Tip: zorg er zeker in de zomer voor, dat er voldoende drinken is! Denk hierbij niet alleen aan verschillende soorten wijn en bier. Ook frisdrank mag absoluut niet ontbreken. Mensen kunnen door het warme weer dorst hebben gekregen, waardoor een verfrissend glaasje frisdrank wenselijk is.

Een speech voorbereiden voor tijdens het feest

Tot slot kan het slim zijn om een speech voor te bereiden! Je wilt medewerkers en zakenpartners immers kunnen bedanken voor hun inzet en motivatie tijdens de eerste fase van je startup. Op deze manier voelen medewerkers en zakenpartners zich nog meer gewaardeerd, waardoor de kans groter is dat zij hun goede motivatie zullen behouden. Zo zullen ook de komende periodes van je startup succesvol verlopen. Zonder gemotiveerde medewerkers is de kans op succes immers minimaal! Hoewel de speech voldoende aandacht moet besteden aan medewerkers en zakenpartners, mag deze ook niet te lang duren. Zoek eens op internet naar voorbeelden van speeches die eigenaren voor hun medewerkers gaven. Het geeft je een beter beeld van de perfecte speech!